Melicinkan Kulit Muka



1)  Campurkan sedikit tepung pulut dengan air.Sapukan pada muka sebelum tidur.Keesokannya,cuci muka dengan air suam.Amalkan seminggu sekali.


2)   Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke muka.Biarkan selamt tige minit sebelum dicuci dengan air suam.


3)Kisar dua biji tomato,gula dan air.Tapiskan dan minum airnya setiap pagi.Lakukan selalu sehingga kulit muka kelihatan licin.



4)    Sapukan sebiji putih telur ke bahagian muka.Biarkan sehingga kering.Anda tidak digalakkan bercakap.Selepas itu bersihkan muka dengan air suam.lakukan sebelum tidor dan lihat hasilnya.



5)  Ambil air nasi yang sedang ditanak,elok jika ambil buihnya.Sapukan pada muka dan biarkan selama 30minit.Bilas dengan air bersih.Lakukan setiap hari dan lihat hasilnya.



6)   Parut sebiji tomato yang cukup masak.Gosok pada wajah dan leher perlahan-lahan.Ini kerana kanfungan gelatin pada tomato boleh menghilangkan kehitaman dan parut-parut baru.Biarkan selama 20minit.Selepas itu cuci muka dengan air suam.Lakukan berulang kali dan anda akan nikmati hasilnya.



7)   Terung muda dibelah dua dan permukaan yang dipotong itu hendaklah digosokkan ke bahagian pipi dan dahi.Setelah habis digunakan,ptonglah bahagian itu dan gunakan pula lapisan baru.lakukan cara ini beberapa kali.

No comments:

Post a Comment